فروردین 97 - روستای سادات محله ی (بوجایه - لاهیجان)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

جستجوی وب
ذکر ایام هفته
آی پی کاربر
برچسب‌ها وب
شعر (4)
لینک های مفید

تصویر مرتبط

تصویر مرتبط

***نسیم معرفت***

 

به نام خدا   

جمهوری اسلامی  یک اِعجاز در عصر حاضر می باشد که سبب اِعجاب جهانیان گشت و همه مُستکبرین را به عجز درآورده است . 

** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

****************************************************


 

***  ولایت فقیه + چکیده بحث + کلیک کنید

 

 

**  تعریف  ولایت فقیه + کلیک کنید

 

**  ولایت فقیه از دیدگاه استاد شهید مطهری - پایگاه جامع  ...+کلیک

 

** ولایت فقیه  از دیدگاه مذاهب فقهی اسلامی - خبرگزاری فارس+کلیک

 

**  نگاهی به تاریخچه ی نظریه ولایت فقیه +کلیک

 

**  تعریف  ولایت فقیه از نظر مقام معظم رهبری - Tebyan - تبیان+کلیک

 

*** ولایت فقیه از دیدگاه امام خمینی+ کلیک کنید

 

*** ضرورت تشکیل حکومت اسلامی+کلیک کنید

 

**ضرورت تشکیل حکومت اسلامی ونفی ظلم وفسادوطغیانگری و...+نسیم معرفت


**************************************************

 

نتیجه تصویری برای تصاویر آیت الله خامنه ای

***نسیم معرفت***


**  توهین به امام خامنه ای  ممنوع....


بسمه تعالی

هر کس عمدا و آگاهانه به امام خامنه ای توهین کند ریشه در حرام و یا حرامزادگی دارد و انسان ناپاکی است .


** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی


***************************************************************

 

 

 








تاریخ : یکشنبه 97/1/12 | 11:53 صبح | نویسنده : سیذ اصغر سعادت میرقدیم | نظر

نتیجه تصویری برای تصاویر امام خمینی نسیم معرفت

***نسیم معرفت***

 

**ضرورت تشکیل حکومت اسلامی ونفی ظلم وفسادوطغیانگری و...+نسیم معرفت

 


رسول اکرم  (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  در رأس تشکیلات اجرائی و اداری جامعه مسلمانان قرار داشت.علاوه بر ابلاغ وحی و بیان و تفسیر عقاید و احکام و نظامات اسلام به اجرای احکام و برقراری نظامات اسلام همت گماشته بود تا دولت اسلام را بوجود آورد.در آن زمان مثلا به بیان قانون جزاء  اکتفا نمی کرد بلکه در ضمن به اجرای آن می پرداخت، دست می برید، حد می زد، و رجم می کرد.پس از رسول اکرم  (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  خلیفه همین وظیفه و مقام را دارد.رسول اکرم (ص) که خلیفه تعیین کرد فقط برای بیان عقاید و احکام نبود بلکه همچنین برای اجرای احکام و تنفیذ قوانین بود .وظیفه اجرای احکام و برقراری نظامات اسلام بود که تعیین خلیفه را تا حدی مهم گردانیده بود که بدون آن پیغمبر اکرم  (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  «ما بَلَغَ رِسالَتَهُ» رسالت خویش را به اتمام نمی رسانید .زیرا مسلمانان پس از رسول اکرم  (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  نیز به کسی احتیاج داشتند که اجرای قوانین کند، نظامات اسلام را در جامعه برقرار گرداند تا سعادت دنیا و آخرتشان تأمین شود.

اصولا قانون و نظامات اجتماعی، مجری لازم دارد.در همه کشورهای عالم و همیشه اینطور است که قانونگزاری بتنهائی فایده ندارد.قانونگزاری بتنهائی سعادت بشر را تأمین نمی کند.پس از تشریع قانون بایستی قوه مجریه ای بوجود آید.قوه مجریه است که قوانین و احکام دادگاهها را اجرا می کند و ثمره قوانین و احکام عادلانه دادگاهها را عاید مردم می سازد.بهمین جهت، اسلام همان طور که قانونگزاری کرده قوه مجریه هم قرار داده است. «ولی امر» متصدی قوه مجریه هم هست.  سنت و رویه پیغمبر اکرم  (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  دلیل بر لزوم تشکیل حکومت است.زیرا اولا خود تشکیل حکومت داد و تاریخ گواهی میدهد که تشکیل حکومت داده و به اجرای قوانین و برقراری نظامات اسلام پرداخته و به اداره جامعه برخاسته است، والی به اطراف می فرستاده، به قضاوت می نشسته و قاضی نصب می فرموده، سُفَرائی به خارج و نزد رؤسای قبائل و پادشاهان روانه می کرده، معاهده و پیمان می بسته، جنگ را فرماندهی می کرده و خلاصه احکام حکومتی را به جریان می انداخته است.ثانیا برای پس از خود بفرمان خدا تعیین حاکم کرده است وقتی خداوند متعال برای جامعه پس از پیامبر اکرم  (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  تعیین حاکم میکند باین معنی است که حکومت پس از رحلت رسول اکرم (ص) نیز لازم است و چون رسول اکرم (ص) با وصیت خویش فرمان الهی را ابلاغ می نماید ضرورت تشکیل حکومت را نیز می رساند.

بدیهی است ضرورت اجرای احکام که تشکیل حکومت رسول اکرم  (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  را لازم آورده منحصر و محدود به زمان آن حضرت نیست و پس از رحلت رسول اکرم  (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  نیز ادامه دارد.طبق آیه شریفه (یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ سوره مائده آیه 67 .)، احکام اسلام محدود به زمان و مکانی نیست، و تا ابد باقی و لازم الاجرا است.تنها برای زمان رسول اکرم  (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  نیامده تا پس از آن متزوک شود و دیگر حدود و قصاص یعنی قانون جزای اسلام اجرا نشود یا انواع مالیاتهای مقرر گرفته نشود یا دفاع از سرزمین و امت اسلام تعطیل گردد.این حرف که قوانین اسلام تعطیل پذیر یا منحصر و محدود به زمان یا مکانی است بر خلاف ضروریات اعتقادی اسلام است.بنابراین، چون اجرای احکام پس از رسول اکرم (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )  و تا ابد ضرورت دارد تشکیل حکومت و برقراری دستگاه اجرا و اداره ضرورت می یابد.بدون تشکیل حکومت و بدون دستگاه اجرا و اداره که همه جریانات و فعالیت های افراد را از طریق اجرای احکام تحت نظام عادلانه در آورد هرج و مرج بوجود می آید و فساد اجتماعی و اعتقادی و اخلاقی پدید می آید.پس برای اینکه هرج و مرج و عنان گسیختگی پیش نیاید و جامعه دچار فساد نشود چاره ای نیست جزتشکیل حکومت و انتظام بخشیدن به همه اموری که در کشور جریان می یابد. بنابراین، بضرورت شرع و عقل آنچه در دوره حیات رسول اکرم (ص) و زمان امیر المؤمنین علی بن ابیطالب (عَلَیهِما السَّلامُ) لازم بوده یعنی حکومت و دستگاه اجرا و اداره پس از ایشان و در زمان ما لازم است ......


منبع : کتابِ ولایت فقیه از امام خمینی(ره) از صفحه 26 تا صفحه 34 .

 


** تنظیم  و فرآوری و ...  :  توسط  : سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 


** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی

 

 

*** ضرورت تشکیل حکومت اسلامی+کلیک کنید

 

*** ضرورت تشکیل حکومت اسلامی+کلیک کنید


https://hawzah.net/fa/Article/View/5758




تاریخ : شنبه 97/1/11 | 1:26 عصر | نویسنده : سیذ اصغر سعادت میرقدیم | نظر

نتیجه تصویری برای میلاد امیرالمومنین علی مبارک

***نسیم معرفت***

 

 

به نام خدا  #


# روز پدر بر همه پدران مبارک

# چه زیبا سرود شاعر بلند آوازه جناب شهریار  :

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ما سوی فکندی همه سایه هما را


دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
.....    .....   

# میلاد سراسر نور مولود کعبه در سیزدهم ماه رجبُ المُرَجَّب ،  فرزند مبارک جناب ابوطالب(ع) و فاطمه بنت اسد و همسر عزیز دُختِ پیامبر فاطِمَةُ الزَّهراء و داماد و پسر عَمّ خَتمُ المُرسَلین و امامُ المُوحِّدین  و المُعتَکِفین ، یَعسُوبُ الدِّین حضرت امیرالمُؤمِنین عَلیّ بن ابیطالب
(عَلَیهِمُ السَّلامُ) را به عموم مسلمین و مُحِبّان و عاشقان اهل بیت (عَلَیهِمُ السَّلامُ) تبریک و تهنیت و شادباش  عرض می کنم . امید است که مشمول شفاعت و اَلطاف و عنایات کریمانه آن امامِ هُمام  در دوسری واقع شویم و از پروردگار مُتعال بابت  اِنعام نعمت ولایتِ خاتِمِ الأَوصیاء حضرت مَولی الکَونَین عَلِیِّ المُرتضی با تمام وجود  سپاسگزاریم .

# سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی.
# دهم فروردین 1397.


** آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی





تاریخ : جمعه 97/1/10 | 6:35 عصر | نویسنده : سیذ اصغر سعادت میرقدیم | نظر
اشکال : سلام علیکم . مطابق روایاتی که وارد شده  هرگونه قیام و انقلاب و تشکیل حکومت قبل از قیام حضرت مهدی (عج)  جائز نیست و نباید از قیام کنندگان پیروی نمود.  براساس  این روایات  قیام امام خمینی  هم درست نبوده است .

پاسخ :

علیکم السلام

ابتدا دو روایت را در این باره ذکر می کنم و بعد  مختصری پاسخ می دهم  :

عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ الْزَمِ الْأَرْضَ وَ لَا تُحَرِّکْ یَداً وَ لَا رِجْلًا ابدا حَتَّى تَرَى عَلَامَاتٍ أَذْکُرُهَا لَک ...  وَ إِیَّاکَ وَ شُذَّاذاً مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص فَإِنَّ لِآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ رَایَةً وَ لِغَیْرِهِمْ رَایَاتٍ فَالْزَمِ الْأَرْضَ وَ لَا تَتَّبِعْ مِنْهُمْ رَجُلًا أَبَداً حَتَّى تَرَى رَجُلًا مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ مَعَهُ عَهْدُ نَبِیِّ اللَّهِ وَ رَایَتُهُ وَ سِلَاحُهُ فَإِنَّ عَهْدَ نَبِیِّ اللَّهِ صَارَ عِنْدَ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ثُمَّ صَارَ عِنْدَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ وَ یَفْعَلُ اللَّهُ ما یَشاءُ فَالْزَمْ هَؤُلَاءِ أَبَداً وَ إِیَّاکَ وَ مَنْ ذَکَرْتُ لَکَ فَإِذَا خَرَجَ رَجُلٌ مِنْهُمْ مَعَهُ ثَلَاثُ مِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلًا وَ مَعَهُ رَایَةُ رَسُولِ اللَّهِ (ص) .

امام باقر  (عَلَیهِ السَّلامُ)  : ملازم زمین باش و هرگز حرکت مده زبان و دستت را (خروج نکن با خروج کنندگان) تا ببینی علامتهایی را که برای تو ذکر میکنم (بعد حضرت علامت های ظهور را یکی پس از دیگری ذکر میفرمایند تا خروج حضرت مهدی عج ) .... و بر حذر باشید از شُذّاذ و پراکنده های از آل محمد و سادات آل محمد (کسانی که خود را به دروغ  یا به حق به آل محمّد نسبت می دهند  و ادّعای قیام دارند ولی زمینه قیام فراهم نیست  ) پس همانا برای ال محمد و امیرالمومنین علی  (عَلَیهِمُ السَّلامُ)   پرچمی است و برای غیر ایشان پرچم هایی دگر (یعنى امید پیروزی و موفقیت و  پیشرفت و نیل به هدف و مقصود براى احدى از علویین نداشته باش ، زیرا که براى ایشان در تقدیر خدا یک رایت و پرچم بیش نیست و آن رایت و پرچم فتح مهدى  (عَلَیهِ السَّلامُ) است) پس ملازم زمین باش و بر زمین بچسب و هرگز تبعیت نکن از هیچ کدام از این پرچم ها تا اینکه ببینی مردی از فرزندان امام حسین علیه السلام را که با او عهد نبی الله و پرچم و سلاحش است و این عهد و پرچم و سلاح نزد علی بن الحسین امام سجاد  (عَلَیهِ السَّلامُ)  بود و پس از او نزد من محمد بن علی (امام باقر «ع»)  و بعد ... تا امام حسن عسکری (علیهم السلام) . پس ملازم اینان باش و بر حذر باش از کسانی که ذکر کردم برای تو (با خروج کنندگان چه از آل محمد و چه غیر آل محمد خروج نکن و از انها تبعیت نکن) پس فقط هنگامی که مردی از آل محمد و علیبا 313 نفر با پرچم رسول الله (صَلَّی  اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ )   خروج کند( به یاری او برو ) فقط مردی (حضرت مهدی صاحب الزمان عج) را یاری کنید که با سلاح و پرچم و عهد رسول الله (ص) باشد که این مرد کسی است که با 313 نفر قیام میکند.

منبع : تفسیر عیاشی ج1ص65 ذیل تفسیر آیه 148 سوره بقره  (وَلِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیهَا فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ أَیْنَ مَا تَکُونُواْ یَأْتِ بِکُمُ اللّهُ جَمِیعًا إِنَّ اللّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ" سوره بقره آیه 148 .هر طایفه اى قبله اى دارد که خداوند آن را تعیین کرده است; در نیکى ها و اعمال خیر، بر یکدیگر سبقت جوئید! هر جا باشید، خداوند همه شما را (در روز رستاخیز) حاضر مى کند; زیرا او، بر هر کارى تواناست. در روایات متعددى که از ائمه اهل بیت (علیهم السلام) به ما رسیده جمله "ایْنَ ما تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً" به اصحاب مهدى (علیه السلام)  تفسیر شده است.) 

در باب 13 از "کتاب الجهاد" وسایل الشیعه (باب حکم الخروج بالسیف قبل قیام القائم) 17 روایت ذکر شده است که مضمون آن ها عدم جواز  قیام قبل از ظهور امام زمان (عج) می باشد، از جمله آن ها روایتی است که از حضرت علی (ع) نقل شده و سیدبن طاووس در کتاب  کتاب المَلاحِم والفِتَن نیز این حدیث را آورده است و گفته است که  علی ع  در کوفه  خطبه ای  اینچنین  ایراد فرمودند  :
 
أَیُّهَاالنّاسُ اِلزَمُوا الأَرضَ مِن بَعدی وَ اِیّاکُم وَ الشُّذّاذَ مِن آلِ مُحَمَّدِِ فَأِنَّهُ یَخرُجُ شُذّاذُُ آلِ مُحَمَّدِِ فَلا یَرَونَ ما یُحِبُّونَ لِعِصیانِهِم أَمری وَ نَبذِهِم عَهدِی وَ تَخرُجُ رایَةُُ مِن وُلدِ الحُسَینِ تَظهَرُ بِالکُوفَةِ بِدِعامَةِ أُمَیَّةَ وَ یَشمَُلُ النّاسَ البَلاءُ وَ یَبتَلِى اللّهُ خَیرَ الخَلقِ حَتّى یَمیزَ الخَبیثَ مِنِ الطِّیبِ وَ یَتَبَرَّأُ النّاسُ بَعضَهُم مِن بَعضِِ وَ یَطُولُ ذلِکَ حَتّى یُفَرِّجَ اللّهُ عَنهُم بِرَجُلِِ مِن آلِ مُحَمَّدِِ (ص) وَ مَن خَرَجَ مِن وُلدی فَعَمِلَ بِغَیرِ عَمَلی وَ سارَ بِغَیرِ سِیرتِی فَأَنَا مِنهُ بَرى‏ءُُ وَ کُلُّ مَن خَرَجَ مِن وُلدی قَبلَ المَهدی فَأِنَّما هُوَ جَزُورُُ وَ اِیّاکَ وَ الدَّجّالَینِ مِن وُلدِ فاطِمَةَ فَأِنَّ مِن وُلدِ فاطِمَةَ دَجّالَینِ، وَ یَخرُجُ دَجّالُُ مِن دَجلَةِ البَصرَةِ وَ لَیسَ مِنّی وَ هُوَ مُقَدَّمَةُ الدَّجّالَینِ کُلِّهِم .

أَیُّهَاالنّاسُ بعد از من ملازم زمین و  آرام باشید و بر حذر باشید از شُذّاذ و پراکنده های از آل محمد و سادات آل محمد (کسانی که خود را به دروغ  یا به حق به آل محمّد نسبت می دهند  و ادّعای قیام دارند ولی زمینه قیام فراهم نیست  ) زیرا که یک عده قلیلى از آل محمّد (ص) خروج میکنند ولى به علت مخالفت با امر من و پشت پا زدن به عهد من به مقصود خود نخواهند رسید و بعضى از اولاد امام حسین علیه السلام براى کمک امیّه ظهور میکنند و بلاء ، مردم را فرا خواهد گرفت و خدا بهترین خلق را مبتلا خواهد کرد تا اینکه خوبان از بدان ممتاز شوند ، مردم از یک دیگر بیزارى می جویند ، این بلاء طولانى خواهد شد تا اینکه خدا بوسیله مردى از آل محمّد صلى اللَّه علیه و آله براى آنها فرجى مرحمت کند .و هر کس از فرزندان من خروج کند پس به غیر عمل من و به غیر رفتار من عمل و رفتار کرده است . پس من از او بیزار خواهم بود و هر کسى از فرزندان من قبل از ظهور مهدى (ع) خروج نماید کشته خواهد شد. از دو دجّال از فرزندان حضرت فاطمه (س) بر حذر باشید ؛ زیرا که از اولاد فاطمه (س) دو دجّال بوجود مى آید. و دجّالى هم از بصره خروج میکند که از نسل من نیست و او مقدمه کلیه دجّالها است.
سید بن طاوس (ره) بعد از نقل این روایت می گوید :
أَقُولُ: هذا حَدیثُُ صَریحُُ بِنَهیِ مَولانا عَلِیِِّ (عَلَیهِ السَّلامُ) وُلدَهُ أَن یَخرُجَ أَحَدُُ مِنهُم قَبلَ المَهدِی علیه السلام .  این حدیث صریح است در نهی حضرت مولا علی (عَلَیهِ السَّلامُ) فرزندانشان را از خروج قبل از حضرت مهدی (عج)
 
اَلمَلاحِم والفِتَن ؛ السید ابن طاووس (وفات664) - باب 36 ص 248-249 ح 362.

 پاسخ : برفرض که این احادیث  معتبر و صحیح باشند  نمی گویند که از هیچ کس تبعیت نکن، بلکه فرموده از مدعیان قیام  که خود را به اهل بیت منتسب می کنند ولی در واقع با اهل بیت نیستند  یعنی(اَلشُّذّاذ مِن آل مُحَمَّد) پیروی مکن .  به  کلمه (شُذّاد ) توجه شود .  شَذَّ القَولُ  یعنی  آن گفتار برخلاف معمول و بی قاعده بود . اَلشّاذّ ، اَلشَّواذّ یعنی بی قاعده ، برخلاف عادت و برخلاف قاعده . اَلشُذاذُ مِنَ النّاس یعنی  افراد متفرقه و پراکنده از مردم  که در قبیله ای هستند ولی نسبتی به آن ندارند و به اصطلاح غریبه هستند .در روایتی از رسولخدا ص آمده است که  فرمود : یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَةِ، فَأِذَا اشتَذَّ الشّاذُّ مِنهُم اِختَطَفَهُ الشَّیطانُ کَما یَختَطِفُ الذِّئبُ الشّاةَ الشّاذَّةَ مِنَ الغَنَمِ  .قدرت خدا با جماعت است ، هر گاه یکى از آنان از جماعت جدا شود و تنها و فرد بماند شیطان او را مى‏رباید، چنان که گرگ گوسفندِ تنها مانده از گله را مى‏ رُباید. «کَنزُ العُمّال، ص 207» . اکثر قیام کنندگان  نسبتی درست و صحیح از نظر عقیده و عمل با اهل بیت  (عَلَیهِمُ السَّلامُ) نداشته و ندارند  و بیشتر به جهات نفسانی و دنیوی و عقده گشایی قیام می کردند  . ... شاید مراد از تَبعیّت در حدیث امام باقر (عَلَیهِ السَّلامُ)  (وَ لَا تَتَّبِعْ مِنْهُمْ رَجُلًا أَبَداً ) که فرمود : و هرگز تبعیت نکن از هیچ کدام از این پرچم ها ،  دارای معنای خاصی باشد یعنی از آنها به عنوان اینکه امام معصوم باشند و یا مأذون از امام معصوم باشند  تبعیت نکنید ) و بعلاوه می توان گفت که این روایات مستقیماََ در پی بیان حکم شرعی جواز و عدم جواز قیام نیستند بلکه  از اَخبار غیبی و اخبار مَلاحِم(جمع مَلحَمه) است و مراد از مَلحَمه ، حوادث و جنگ‌های خونینی است که در آینده رخ می‌دهد . یعنی امام(ع)   می خواهد از نتیجه این قیام ها خبر دهد که اکثر این قیام ها به پیروزی کامل نمی رسند و به شکست می انجامند . این قیام ها اگر چه ممکن است به طور مقطعی پیروز شود و نتایج گذرا داشته باشد ولی ماندگار نمی مانند . پس امام علیه السلام در صدد نفی همه قیام ها نمی باشد بلکه قیامی را نفی می کند که : 1-مأذون از طرف امام معصوم نباشد 2- و خود را منتسب به امام کند 3-و زمینه قیام هم فراهم نباشد و به اصطلاح شرایط قیام فراهم نباشد . ...  این حدیث  و اَمثال آن مربوط به آن موقعیتی است که با حاکمیت جایرانه حُکّام جور  هیچ زمینه ای برای تحقق حکومت اسلامی   و لو  در یک منطقه خاص  وجود  نداشته باشد  و گرنه  اگر فرصت مناسبی فراهم شود برای تشکیل حکومت اسلامی  نه تنها منعی ندارد بلکه  نوع برخورد ایمه معصومین (عَلَیهِمُ السَّلامُ) با ظلمه و ستمگران .... و آیات و روایات وارده (دلیل عقلی و نقلی و...)  بیانگر  ایجاد و تشکیل حکومت اسلامی و الهی است و نباید زیر بار حکومت فاسد جبابره و طواغیت رفت ....  آیا  اگر  کسی به خانه من و تو  هجوم آورد و  متعرض نوامیس  و مال و جان ما شود  باید  دست رو دست بگذاریم و هیچ اقدامی نکنیم؟!!  یقینا جواب شما و ما این است که تا توان داریم باید در دفع متجاوز بکوشیم حتی اگر در خطر جانی قرار بگیریم .... حالا سوال بنده از جنابعالی این است که اگر طواغیت و ظلمه و حاکمان فاسد و فاجر بر مال و جان و  دین و قرآن و اسلام و عقاید مقدس مردم مسلط شوند و هرجور که خواستند بر مردم ظلم کنند و با نام دین و ظاهر فریبی  ریشه دین و اسلام را بزنند  آیا  باید  سکوت نمود و فریادی نکشید و مبارزه ای نکرد؟  مماشات و سکوت در برابر ستمگران  نه خواسته خداست و نه خواسته قرآن و اهلبیت علیهم السلام و نه خواسته هیچ انسان عاقل و آزاده ای...   اگر فرصت قیام و مبارزه به هر اندازه ای فراهم باشد  باید  جهاد و قیام کرد و اگر فرصت و زمینه بیشتری فراهم گردد  باید  طومار ستمگران و حاکمان فاسد را باید برچینیم و خدا را صدها هزار و بیشتر شکر و حمد وسپاس که در عصر ما فرصتی فراهم شد و حضرت امام خمینی با همراهی همه جانبه مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی  طومار رژیم فاسد و پلید شاهنشاهی را  در هم پیچیدند و محمد رضاشاه فاسد و فاجر و جایر را از تخت سلطنت مستبدانه به زیر کشیدند و نابودش نمودند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را با اهدای هزاران شهید و جابناز و ... محقق نمودند......   سلام خدا  بر امام خمینی و سلام خدا بر ملت با بصیرت ایران و سلام بر شهدا و جانبازان و سلام بر رهبر عزیز ما حضرت آیت الله امام خامنه ای  که تداوم بخش راه پاک امام خمینی و ... است...

سیداصغر سعادت میرقدیم لاهیجی



تاریخ : جمعه 97/1/10 | 6:33 عصر | نویسنده : سیذ اصغر سعادت میرقدیم | نظر

نواب صفوی

***نسیم معرفت***


** خاطره ای عجیب از شجاعت شهید نواب صفوی +حجت الاسلام غلامرضافیروزیان +نسیم معرفت


من نواب صفوی هستم!

روایتی جالب و منشر نشده از شجاعت شهید نواب صفوی در برخورد با شاه

گفت:«من نواب صفوی هستم .» صدای آن طرف آرام شد گفت : « اعلیحضرت تشریف ندارند» نواب گفت : به او بگو این فیلم (که اسمش را جلوی سینما خوانده بود) اگر تعطیل نشود هرچه دیدید ازچشم خودتان خواهید دید و سپس گوشی را گذاشت. فردای آن روز، روزنامه‌ها نوشتند فلان فیلم به دستور دولت تعطیل شد و چون علت را نمی‌دانستند بعضی روزنامه‌ها هم از این تعطیلی انتقاد کردند

سرویس تاریخ و اندیشه صاحب نیوز: حجت الاسلام غلامرضا فیروزیان از منبریهای مشهور و مبارز اصفهانی است که خاطرات جالب و شنیدنی از سالها فعالیت تبلیغی خود دارد. خاطراتی که قسمتی از آن در «کتاب گفتارهای ارزنده» جمع‌آوری شده صاحب نیوز در بررسی وقایع تاریخی و معرفی شخصیتهای چهره ایران و جهان شما را به خواندن خاطره جالب ایشان از یکی از مشهورترین مبارزان تاریخ معاصر دعوت می کند:

نواب صفوی

          شهید نواب صفوی

 


مرحوم شهید نواب صفوی، رهبر فدائیان اسلام، قبل از شهادت بارها چندین بارگرفتار زندان و شکنجه عُمّال پهلوی شده بود. یک‌بار که تحت تعقیب شدید بود، او را در یکی از خیابان‌های تهران دیدم وگفتم: چگونه درحالی‌که از روی عکس‌های منتشره از شما در روزنامه‌ها همه و به‌ خصوص مأمورین شما را می‌شناسند آزادانه آن هم در خیابان  شلوغ می‌گردید؟ گفت: مأمورین باور نمی‌کنند کسی که تحت تعقیب است در خیابان‌ها و معابر عمومی ظاهر شود.

آن روز همین‌ طور که مشغول راه رفتن بودیم ، به یک سینما رسیدیم. عکس زن نیمه برهنه‌ی که بازیگر فیلم بود در تابلویی بزرگ جهت تبلیغ فیلم جلوی سینما دیده می‌شد.  نواب صفوی از دیدن آن عکس بسیار عصبانی شد و درهمان حال وارد مغازه‌ای شد، سلام کرد و گفت: اجازه می‌دهید تلفن کنم؟ صاحب مغازه که گویا نواب را می‌شناخت، به او اجازه داد. نواب شماره‌ای را گرفت و با کمال عصبانیت گفت:«پسره هست؟» من تعجب کردم که «پسره» کیست. نگو مقصودش “شاه” است و شماره دربار را گرفته است.

نواب صفوی

          شهید نواب صفوی 


صدای ضعیف ولی خشنی شنیدم که می‌گفت :« پسره کیه؟» نواب گفت: محمد رضا را میگم، همان کسی که بهش میگین شاه!. همان صدا با خشونت و تندی بیشتری گفت: شما کی هستید ؟ گفت:«من نواب صفوی هستم .» صدای آن طرف آرام شد گفت : « اعلیحضرت تشریف ندارند» نواب گفت : به او بگو این فیلم (که اسمش را جلوی سینما خوانده بود) اگر تعطیل نشود هرچه دیدید ازچشم خودتان خواهید دید و سپس گوشی را گذاشت. فردای آن روز، روزنامه‌ها نوشتند فلان فیلم به دستور دولت تعطیل شد و چون علت را نمی‌دانستند بعضی روزنامه‌ها هم از این تعطیلی انتقاد کردند.


منبع : کتاب گفتارهای ارزنده – خاطرات حجت الاسلام غلامرضا فیروزیان –ص 76 نشر بعثت


http://sahebnews.ir/31770/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%8A%D8%AA%D9%8A-%D8%AC%D8%A7


** خاطره ای عجیب از شجاعت شهید نواب صفوی +حجت الاسلام غلامرضافیروزیان +نسیم معرفت


** خاطره ای عجیب از شجاعت شهید نواب صفوی +حجت الاسلام غلامرضافیروزیان +نسیم معرفت




تاریخ : دوشنبه 97/1/6 | 1:31 عصر | نویسنده : سیذ اصغر سعادت میرقدیم | نظر


  • paper | فال حافظ | فروش Backlinks
  • رپورتاژآگهی | فال تاروت چهار کارتی