سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طبیعت زیبا برای نرگس چشمان تو جلوه می کند+آیت الله سیداصغرسعادت


نتیجه تصویری برای پارک زیبای لاهیجان

***نسیم معرفت***


 


به نام خدا


** طبیعت زیبا برای نرگس چشمان تو جلوه می کند+نسیم معرفت


به نام خداوندی که همه زیبایی ها به او بر می گردد

خداوندی که آنی لطف و رحمت خویش را از بندگانش دریغ نمی نماید ...

به هر جا چشم بیندازی چه در درون خود و چه در بیرون از خود ، نعمت های فراوانش دیده و احساس می شوند...

ای انسان : طبیعت زیبا برای نرگس چشمان تو جلوه می کند ...

خدای زیبای ها برای تو زیبای دل انگیزی در این عالم خاکی آفریده و زیبای های دل انگیزتری نیز در بهشت موعود برای تو قرار داده است ... اگر پیرو آیین خدا و آیین سفیران آسمانیش باشی ... اگر تابع دین محمد و آل طاهرینش (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  باشی ...

رایحه خوش گل و ریحان و ضَیمران مشامِ تو را نوازش می دهد و گل های زیبا و برگ های رنگارنگ درختان و گیاهان به روی تو لبخند می زنند ...  و با تو سخن می گویند ...

سعدی علیه الرحمه گوید :

برگِ درختان سبز در نظر هوشیار

هر ورقش دفتری است معرفت کردگار


#پرندگان زیبا با نغمه های گوناگون

#کوه ها

#دریاها

#درختان

#باغ

#گلستان

#بوستان

#گل

#بلبل

#قمری

#باران

#همه و همه برای تست

#و قدرشان را بدان

#و پیوسته خدا را شاکر باش

#و با تمام وجود و با عمق دل بگو :

#الحمدلله ربِّ العالَمین

 

** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

 



      

آیاآیت الله بروجردی مطلقامخالف نظام وحکومت دینی بوده است؟!+آیت ا

تصویر مرتبط

***نسیم معرفت***

سؤال : اگر حکومت اسلامی و نظام دینی مشروع بود آیت الله بروجردی با آن مخالفت نمی کرد در حالی که ایشان می گفت : من با استقرار از هر نوع نظام دینی مخالفم ؟!

 پاسخ :  سلام عزیزم . بر فرض صحت انتساب این سخن از آن بزرگوار  ،  داری از کلام آیت الله بروجردی اشتباه برداشت می کنی ! ایشان با مسائلی که در ذهن مبارکشون بود ملاحظاتی و نگرانی هایی داشت و چون به نظر مبارکش در آن وقت زمینه فراهم نبوده لذا فرمودند که ( من با استقرار از هر نوع نظام دینی مخالفم ) نه اینکه استقرار نظام دینی را بطور مطلق نفی نماید  حتی اگر زمینه هایش مناسب و فراهم باشد. اگر چنین بود قطعا درس ولایت فقیه و درس کتاب القضاء نمی گذاشت. ایشان در اواخر عمر شریفشان  درس کتاب القضاء و ولایت داشت که نشان دهنده توجه ایشان به بُعد سیاسی حکومت اسلامی و ولایت فقیه است .  اگر طبق برداشت سطحی شما قائل باشیم که ایشون استقرار نظام دینی را بطور مطلق و در همه زمان ها نفی کند پس معاذ الله  ایشان استقرار حکومت امام عصر عج را هم  نفی می کند ! 

  عزیزم  ایشان نفی استقرار نظام اسلامی بطور مطلق نکرده است زیرا که لازمه اش پذیرش حکومت غیر ولایت فقیه که عموما استبدادی و فاسد است می باشد . عزیزم بدانید که نفی ولایت فقیه و نفی حکومت و نظام بر اساس ولایت فقیه معنایش آن است که پیامبر (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلهِ وَسَلَّمَ)   و  ایمه (عَلَیهِِمُ السَّلامُ) و امام عصر (عَج)  را متهم کنیم که مردم را به حکومت های فاسد و جایر و طغیانگر و غیر مشروع واگذار نموده اند و حال آنکه در جای خود ثابت شده است که هیچگاه پیامبر اکرم ص و ایمه ع و امام عصر عج  مردم را رها و مُهمل قرار نداده اند و امام عصر عج در غیبت صغری ، نُوّاب اربعه را حساب شده و از بُعد سیاسی قرار داده است و آنها نیز در حدّ خود که زمینه ایجاب می کرد انجام وظیفه کردند و در زمان غیبت کبری ، فقهاء وارسته و عالِم به زمان را به عنوان نمایندگان عام خود معرفی فرموده است و در طول عصر غیبت کبری برخی فقهاء وقتی که زمینه را فراهم می دیدند در یک محدوده و منطقه خاص اِعمال قدرت می کردند و حتی حکم « حدّ شرعی» را جاری می نمودند. پس عملا ولایت فقیه در برخی دوره های گذشته در عصر غیبت در محدوده خاص محقق شد .

ولایت فقیه یعنی تداوم راه ایمه ع و تحقق خواسته های برحق آنها است  و کسی که در ولایت فقیه وسوسه و تشکیک کند طعم فقه را نچشیده است و معنا  و رمز کلمات معصومین (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  را نفهمیده است... . صاحب جواهر فرمودند : فَمِنَ الغَریبِ وَسوَسَةُ بَعضِ النّاسِ فِی ذلِکَ بَل کَأَنَّهُ ما ذاقَ مِن طَعمِ الفِقهِ شَیئاََ وَ لا فَهِمَ مِن لَحنِ قَولِهِم وَ رُمُوزِهِم أَمراََ ، وَ لاتَأَمَّلَ المُرادَ مِن قَولِهِم « إِِنّی جَعَلتُهُ عَلَیکُم حاکِما وَ قاضِیا وَ حُجَّةََ وَ خَلیفَةََ » وَ نَحوِ ذلِکَ مِمّا یَظهَرُ مِنهُ إِرادَةُ نَظمِ زَمان ِ الغَیبَةِ لِشیعَتِهِم فِی کَثیرِِ مِنَ الأُمُورِ الرّاجِعَةِ إِلَیهِم . یعنی عجیب و شگفت آور است که برخی از افراد ( در لباس فقاهت!! ) در ولایت فقیه وسوسه و تشکیک می کند بلکه  او گویا که طعم فقه را نچشیده و از لحن گفتار صاحبان شریعت و رمز و اشارات آنان چیزی درنیافته  و در مقصود از این گفتارشان تامل و اندیشه نکرده است که  فرمودند : إِِنّی جَعَلتُهُ عَلَیکُم حاکِما  من او را بر شما حاکم و قاضی و حجت و خلیفه قرار داده ام و کلماتی از این دست که آشکارا نشان می دهند مقصود آنان برقراری نظم برای شیعیانشان در امور مربوطه در زمان غیبت بوده است.  ( جَواهِرُ الکَلام ، کتابُ الأَمرِ بِالمَعرُوفِ وَ النَّهیِ عَنِ المُنکَر ، اَلرّابِع فِی المُقیمِ لِلحَدّ جلد 21 صفحه 397) )

فقهاء بزرگوار ما هرگز در برابر حکومت های فاسد و جایر و خون آشام ساکت نبودند و در هر زمان و عصری به تناسب در برابر حکّام جور و ظَلَمه  ، موضع می گرفتند و خود مرحوم آیت الله بروجردی مُلّا سکوتی نبود بلکه حتی رژیم شاه از او حساب می برد . قطعا ایشان معتقد واقعی به ولایت فقفیه بود و اگر احساس می کرد که افراد مناسبی در اختیار دارد حتما در برابر رژیم پلید و فاسد و منحوس شاه قیام می نمود .   عزیزم سعی کنیم که بصیرت داشته باشیم و فقهاء بزرگی مثل آیت الله بروجردی را با برداشت های غلط  و سطحی خود مُتّهم نکنیم !

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی


** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی



      

چند نکته صرفا جهت اطلاع در باره نشست دوره ای اساتید+آیت الله سید

نتیجه تصویری برای تصویر نشست دوره ای اساتید

***نسیم معرفت***

به نام خدا

 

چند نکته صرفا جهت اطلاع در باره نشست دوره ای اساتید

 

1- نشست دوره ای اساتید همانگونه که از نامش پیداست تشکلی صنفی است که تحت اِشراف مراجع بزرگوار قرار دارد و وظیفه و یا وظائفش پیگیری و ساماندهی امور اساتید حوزه علمیه قم و ساماندهی و رشد و ارتقاء بخشی به سطح علمی و معنوی و تربیتی طلاب عزیز با ترکیبی از شیوه های سنتی و نوین است و طبق اساسنامه اش ضمن التزام به ولایت فقیه و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی ایران ، اصل و اساس فعالیتش صنفی است نه حزبی و سیاسی .

2- به طور کلی فعالیت نشست اساتید در ساماندهی امور اساتید و نظارت بر امور درسی و علمی طلاب عزیز موفق ارزیابی می شود و قاطبه اساتید نسبت به کارها و اقدامات نشست ، احساس رضایمتندی دارند و برخی از اقدامات این نشست در سایتش منعکس است . ضمنا سایت و سامانه نشست اساتید از جهت بروز بودن و درج مطالب سودمند و مقالات و مصاحبه های اساتید در ابعاد مختلف قابل استفاده و قابل تقدیر و تحسین است .

3- تقریبا جمیع اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم تحت پوشش نشست اساتید هستند . بخش عمده و اکثریت(قاطع) این اساتید هم انقلابی و ولایی و تابع ولیّ امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای می باشند . روی این جهت می توان تا حدّی به وزانت و جایگاه نشست اساتید پی برد

4- اساتید بزرگوار دارای استقلال رأی و نظر هستند و تا حال چیزی که باعث انصراف اساتید بزرگوار از این نشست باشد رخ نداده است . در خود جلسات نشست اساتید که بنده همیشه حضورداشتم بحمدالله اساتید انقلابی مطالب شان را خردمندانه به راحتی بیان نمودند . البته در هیچ جا جائز نیست که به بهانه انقلابی بودن و انقلابی گری و مانند آن حرف های تنش زا و تفرقه آمیز گفته شود .

5-  نشست اساتید به غیر از جلسه مشورتی جهت انتخاب اعضاء اتاق فکر(هیأت گرداننده) ، در طول سال دو جلسه عمومی با حضور اساتید برگزار می کند که اقدامات و خدمات انجام شده را گزارش می نماید و برخی اساتید نیز بر اساس اعلام آمادگی که از پیش دارند طبق هماهنگی قبلی  چند دقیقه ای در جمع اساتید  نظرات خود را در چهارچوب موضوع یا موضوعات اعلام شده بیان می کنند .

6- جهت اکرام و تجلیل از تلاش های علمی و درسی اساتید محترم ، ماهانه مبلغی از طرف مراجع عِظام به آنها داده می شود .

7- بسیاری از اساتید روزی چندین درس ( فقه ، اصول ، فلسفه ، تفسیر ، کلام ، ...) دارند . زحمات و خدمات اساتید بزرگوار هیچگاه با مال و پول قابل مقایسه نیست و شأن آنها اجلّ از این حرف هاست . اگر بنا باشد که حقِّ اساتید در نظر گرفته شود باید چیزی شبیه حقوق اساتید دانشگاه و یا بالاتر باشد . بحمدالله تا حال مشاهده نشده است که اساتید بزرگوار اعتراضی در جهت امور مالی بیان کنند .

8- در تمام جلساتِ نشست اساتید از طرف مجری و متولیانِ امر ، از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای و مراجع بزرگوار به عظمت و نیکی یاد و تجلیل شده و می شود و برخی از موضوعات مطرح شده در جلسات نشست اساتید مربوط به امور مُهمّه جامعه و حوزه ها و امور مسلمین در سطح داخلی و خارجی بوده است .

9- در سال 96 آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با دعوتی که از ایشان شد در جلسه نشست اساتید در بیت و دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی حاضر شدند و سخنرانی خوبی ارائه نمودند و فرمودند که با نشست اساتید تعامل خوبی خواهند داشت .

10- تخریب تشکلی مثل نشست اساتید که قریب به هزار استاد سطح عالی و خارج را اداره می کند خلاف عقل و شرع و سیره بزرگان است .  تخریب به هر شکلی جائز نیست . متأسفانه برخی ها عادت به تخریب کرده اند . هیچ مجموعه ای خالی از نقص و نقیصه نیست .  نشست اساتید که برخاسته از متن حوزه است و مُستظهَر به حمایت و تأیید از مراجع و بزرگان حوزه بخصوص مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و مرحوم حضرت آیت الله مشکینی و آیت الله جوادی آملی و آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله مکارم شیرازی و نیز به نوعی مورد تأیید  مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای  است نیز خالی از اشکال نیست و باید جهت شکوفایی و بالندگی آن ، نواقص و معایب برطرف شود . متأسفانه برخی اشخاص و گروه ها و رسانه ها شایعه می کنند که نشست اساتید در ضدیّت با نظام و ولایت فقیه و رهبری است و شایعه می کنند که از انگلستان و لندن و ... پول می گیرند ؟!!!  به نظر بنده این حرف ها و نسبت های ناروا و یا کذب و دروغین بیشتر جهت تخریب است نه دلسوزی برای نظام و رهبری عزیز.  این نسبت ها و افتراها به نشست دوره ای اساتید  در واقع توهین به خیل عظیم اساتید سطح عالی و خارج حوزه می باشد . نشست اساتید با اساسنامه ای که دارد امور خود را در رابطه با رسالت حوزوی فوق الذکر پیش می برد و تا حال چیز مهمی که در تقابل با نظام و رهبری و ولایت فقیه و مانند آن باشد از آن دیده نشده است و اگر خدای ناکرده روزی انحرافی در آن مشاهده شود  حتما اساتید هوشیار و بیدار و دلسوز و مستقل با آن مقابله خواهند نمود .

11- موجه جلوه دادن تقابل نشست اساتید با مراجع بزرگوار و جامعه محترم مدرسین قم و رهبری عزیز ، دور از حقیقت و واقع است و به نظر بنده  اشاعه این تقابل کاذب و جعلی به نفع جوزه ها و طلاب و اساتید نیست و نخواهد بود و چه بسا سبب آسیب و سرخوردگی برای طلاب عزیز و موجب سائر زیان ها گردد و دشمنان اسلام و انقلاب از آن سوء استفاده کنند .  البته نشست اساتید با توجه  به اساسنامه اش و با عنایت به رسالت صنفی خویش حتما نظرات خاصی هم خواهد داشت  ولی این به معنای تقابل به نحو تعانُد نخواهد بود و بارها بنده در جلسات نشست اساتید شاهد تکریم بزرگان و مراجع و جامعه محترم مدرسین قم از سوی متولیان نشست بوده ام .

12- اتاق فکر نشست دوره ای اساتید(هیأت گرداننده) از طریق جمعی از اساتید (تحت عنوان هیأت مشورتی) که دارای سابقه ای در حدود 25 سال تدریس  که اقلّا پانزده سال آن در سطوح عالی و خارج است ، آزادانه و آگاهانه انتخاب می شوند و تا حال بحمدالله شخصیت های علمی کارامد و محترم و موجّه و وارسته  انتخاب شدند که آیت الله مهدی هادوی تهرانی و آیت الله ابوالقاسم علیدوست و آیت الله علی نظری منفرد و آیت الله علی محمدی خراسانی از آن جمله می باشند .

 

سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی

چهاردهم اردیبهشت 1397 .


 


** آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی