سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیام ملت درجهت تحقق اسلام نه مادیات+امام خمینی+وبلاگ روستای سادت

 

نتیجه تصویری برای تصویر اوایل انقلاب از امام خمینی
نتیجه تصویری برای تصویر اوایل انقلاب از امام خمینی

***نسیم معرفت***

** قیام ملت در جهت تحقق اسلام نه مادیات


آن چیزی که برای ما ارزش دارد اولاً، اسلام است که در آن همه چیز هست
. ما برای شکممان قیام نکردیم که اگر شکممان را یک وقت جلویش را بگیرند ما بنشینیم سر جایمان. ما برای اسلام قیام کردیم؛ همان طوری که در صدر اسلام پیغمبر اکرم برای اسلام قیام کرد و آنقدری که او در زحمت و رنج واقع شد، ما نشدیم.

** صحیفه امام خمینی جلد 13 - صفحه 307 .



      

از هیچ کس نترسید الا خدا ...+امام خمینی+وبلاگ روستای سادات محله

نتیجه تصویری برای تصویر باعظمت امام خمینی


.... و من دعا می‌کنم که خداوند تبارک و تعالی، قدرت و قوه به شما عنایت کند و به شما می‌گویم که از هیچ کس نترسید الّا خدا و به هیچ کس امید نبندید الّا خدای تبارک و تعالی و اگر امید خودتان را به خدای تبارک و تعالی تمام کنید، به این معنا که تام بشود این امید شما، اطمینان برای شما بیاورد این امید شما، من به شما اطمینان می‌دهم که آسیبی این مملکت نبیند. توجه به همین معنا داشته باشید. همه ملت ما؛ چه دولتیهایشان و چه غیر دولتیها، چه نظامیها و چه غیر نظامیها، همه ملت ما امیدشان را به خدای تبارک و تعالی که منبع قدرت است و منبع نور است، امید خودشان را به او ببندند و هیچ توطئه‌ای را از آن نترسند. کسی که پشتیبان او خداست از این توطئه‌هایی که هی شایعه اندازی می‌کنند، که توطئه است و - نمی‌دانم - کجا توطئه است، کجا چه است، از اینها نباید بترسند. البته قوای انتظامی ما، ارتش ما، ژاندارمری ما، سپاه پاسداران ما، اینها و همین‌طور بسیج ملی ما، بسیج اسلامی ما، اینها باید همیشه مراقب باشند. رفت و آمدهای مشکوک را در نظر داشته باشند و اگر دیدند اطلاع بدهند به مراکزی که باید اطلاع بدهند. در عین حالی که باید تمام مراقبتها را بکنند و تمام رفت و آمدهای مشکوک را تحت نظر بگیرند، در عین حال قلبشان مطمئن باشد به اینکه این قلب تا متوجه به خداست آسیبی نخواهد دید....

http://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh?volume=13&tid=36&ghesar=18

 

 



      

اسلام برای نجات بشر آمده است(امام خمینی ره)+وبلاگ روستای سادات م

صحیفه امام ـ جلد 1

***نسیم معرفت***


** اسلام برای نجات بشر آمده است(امام خمینی ره)


در جمهوریت اسلام تمام آزادیها هست. اسلام برای نجات بشر آمده است؛ چنانکه حضرت مسیح برای نجات بشر آمده بود، و سایر انبیا برای نجات بشر آمده بودند. اسلام علاوه بر اینکه بشر را در روحیات غنی می‌کند، در مادیات [هم‌] غنی می‌کند. اسلام دین سیاست است قبل از اینکه دین معنویات باشد. اسلام همان طوری که به معنویات نظر دارد و همان طوری که به روحیات نظر دارد و تربیت دینی می‌کند و تربیت نفسانی می‌کند و تهذیب نفس می‌کند، همان طور [هم‌] به مادیات نظر دارد و مردم را تربیت‌ می‌کند در عالم که چطور از مادیات استفاده کنند و چه نظر داشته باشند در مادیات. اسلام مادیات را همچو تعدیل می‌کند که به الهیات منجر می‌شود. اسلام در مادیات به نظر الهیات نظر می‌کند، و در الهیات به نظر مادیات نظر می‌کند. اسلام جامع مابین همه جهات است.

********************************************

**  دین اسلام

 

 

 



      

چرا«صحیفه امام»بر«صحیفه نور»رجحان دارد؟+وبلاگ روستای سادات محله

نتیجه تصویری برای تصویر صحیفه نور

نتیجه تصویری برای تصویر صحیفه نور

***نسیم معرفت***

**  چرا «صحیفه امام» بر «صحیفه نور» رجحان دارد؟


...   ...   صحیفه نور، اولین مجموعه جمع آوری شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در رابطه با بیانات و پیام ها و نامه های امام خمینی

یکی از موضوعاتی که ممکن است برای مخاطبین سئوال باشد، تفاوت‌ها و شباهت‌های موجود بین دو مجموعه «صحیفه نور» و «صحیفه امام» است.

صحیفه نور اولین مجموعه نسبتا منسجم از بیانات، پیام ها، نامه ها و احکام امام خمینی بعد از انقلاب اسلامی است که در زمان حیات امام و به تدریج، توسط سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و تدوین شد. نام این اثر ارزشمند به پیشنهاد مرحوم کیومرث صابری فومنی «گل آقا»برگزیده شد.

این مجموعه با وجود کاستی‌ها و اشکالاتى که در آن به چشم می‌‏خورد و موجب نقدهایى شده است، از زمان انتشارِ اولین جلد تا پیش از انتشار صحیفه امام جامع‌ترین مرجع براى محققین و علاقه‏‌مندان آثار امام خمینى در بُعد مسائل اجتماعی در بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

کاستی‌ها و اشکالات صحیفه نور معلول عواملى چند می‌‏باشند: بخش قابل توجهى از آثار امام خمینى به علت دسترسى نداشتن گردآورندگان، در صحیفه نور نیامده است. در موارد متعددى به لحاظ در اختیار نداشتن اصل دستخط، پیام‌ها و نامه‏‌ها و نوار سخنرانی‌ها و مصاحبه‏‌ها از متنهاى منتشر شده در روزنامه‌‏ها استفاده شده که با توجه به اشکالات متعدد متون روزنامه‏‌اى، مغایرت‌ها در صحیفه نور نیز منعکس شده‌‏اند. در ذکر تاریخ برخى از آثار امام در صحیفه نور اشتباهاتى رخ داده است که منشأ آن نقل‌هاى متعدد و بعضاً مغایر روزنامه‏‌ها بوده است. از آنجا که دوره صحیفه نور تدریجاً منتشر شده است، فهرست نمایه‏‌ها به صورت جداگانه و در پایان هر جلد آمده است که براى دسترسى به موضوع مورد نظر باید به یکایک مجلدات 22 گانه مراجعه کرد. با انتشار کتاب «مفتاح صحیفه نور» از سوى موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینى در سال 1372 اشکال مزبور مرتفع شد. همچنین سازمان مدارک فرهنگى انقلاب اسلامى در تجدید چاپ «صحیفه نور» و انتشار دوره های نهایی آن، برخى از اشکالات قبلى را رفع نمود.

صحیفه امام، معتبرین مجموعه

به منظور ارایه دوره‌‏اى کامل از تمامى بیانات، سخنرانی ها، پیام ها و مصاحبه ها، احکام و اجازات شرعی و نامه های امام خمینى و با توجه به کمبودها و اشکالات عمده‌‏اى که در صحیفه نور وجود داشت، در سال 1377 و در آستانه صدمین سال میلاد امام خمینی(س) در سال 1378، موسسه تنظیم و نشر آثار امام اقدام به انتشار «صحیفه امام» نمود. طى چندین سال در بخشهاى مختلف این موسسه متنهاى موجود در صحیفه نور و یکایک روزنامه‏‌ها و دیگر نشریات و کتاب‌ها، با نوارها و دستخط‌ ها و نسخه‌‏هاى اصل آثار امام خمینى که در اختیار موسسه می‌‏باشند مقابله گردید و متن نهایى با دقت استخراج شد. تمام مغایرتهاى تاریخى و دیگر اشکالات (موجود در صحیفه نور و سایر منابع) مربوط به اطلاعات شناسنامه‏‌اى هر یک از آثار امام بررسى شده و اطلاعات صحیح و نهایى در آغاز هر یک از آثار و در قالب شناسنامه آن ارائه شده است.

علاوه بر موارد مذکور، مهمترین امتیاز «صحیفه امام» بر صحیفه نور و دیگر کتابهاى منتشر شده از آثار امام خمینى، درج بیش از دو هزار اثر و سند از آثار منتشر نشده امام خمینى است که براى نخستین بار در اختیار عموم قرار گرفته‌‏اند. بسیاری از نامه های خصوصی و خانوادگی و سیاسی حضرت امام و برخی دیدارها و سخنرانی ها که در سایر منابع از جمله صحیفه نور ثبت نشده بود در صحیفه امام گنجانده شده است. استخراج دقیق نمایه‌‏ها (اعلام، موضوعات و واژگان، آیات و روایات و ...) و ارائه آن در قالب یک مجلد (جلد 22) که امکان دستیابى سریع به آدرس موضوع مورد نظر را در 21 جلد صحیفه امام فراهم می‌‏سازد، از ویژگی‌هاى دیگر صحیفه امام است. ....   ....


http://www.jamaran.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-14/23179-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D9%81%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1-%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D9%81%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%AC%D8%AD%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF 

 



      

فرازهایی ازخطبه 153نهج البلاغه (فَیضُ الأِسلام ره)+وبلاگ روستای

نتیجه تصویری برای تصویر کتاب نهج البلاغه

***نسیم معرفت***

** فراز هایی از خطبه 153 نهج البلاغه (فَیضُ الأِسلام ره)  :


وَ ‏ناظِرُ ‏قَلْبِ‏ اللَّبِیبِ بِهِ یُبْصِرُ أَمَدَهُ، وَ یَعْرِفُ ‏غَوْرَهُ‏ وَ ‏نَجْدَهُ  .....   ....


قَدْ خاضُوا بِحارَ الْفِتَنِ، وَ أَخَذُواْ بِالْبِدَعِ دُونَ السُّنَنِ، وَ ‏أَرَزَ الْمُؤمِنُونَ، وَ نَطَقَ الضّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ


عاقل با چشم دل سرانجام کار را مى ‏نگرد، و پستى و بلندى آن را تشخیص مى‏دهد، ...   ....


گروهى در دریاى فتنه‏ ها فرو رفته، بدعت را پذیرفته، و سنت هاى پسندیده را واگذاردند، مومنان کناره ‏گیرى کرده و گمراهان و دروغگویان به سخن آمدند.


خطبه 153  از نهج البلاغه فَیضُ الأِسلام ره  ص 479 .




      
<      1   2   3   4   5      >