سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام خمینی محو در اراده الهی و تکلیف شرعی+امام خامنه ای+وبلاگ رو

نتیجه تصویری برای امام خمینی نور

***نسیم معرفت***

 


** امام خمینی محو در اراده الهی و تکلیف شرعی+امام خامنه ای


محو در اراده‌ الهی و تکلیف شرعی


شخصیت امام تا حد بسیار زیادی به اهمیت و عظمت آرمانهای او مربوط می شد. او با همت بلندی که داشت، هدفهای بسیار عظیمی را انتخاب می کرد. تصور این هدفها، برای آدمهای معمولی دشوار بود و می پنداشتند آن هدفهای والا، دست نیافتنی هستند؛ لیکن همت بلند و ایمان و توکل و خستگی ناپذیری و استعدادهای فراوان و تواناییهای اعجاب انگیزی که در وجود این مرد بزرگ نهفته بود، به کار می افتاد و در سمت هدفهای مورد نظرش پیش می رفت و ناگهان همه می دیدند که آن هدفها محقق شده اند.
نقطه ی اساسی کار او، این بود که در اراده ی الهی و تکلیف شرعی محو می شد. هیچ چیز برایش غیر از انجام تکلیف، مطرح نبود. واقعاً او مصداق ایمان و عمل صالح بود. ایمانش به استحکام کوهها می مانست و عمل صالحش با خستگی ناپذیری باورنکردنی توأم بود. آن چنان در تداوم عمل صبور و کوشا بود که انسان را دچار حیرت می کرد. به همین خاطر، هدفهای بزرگ قابل وصول شد و دست یافتن به قله ها امکان‌پذیر گردید.

فرازی از بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در مراسم بیعت نخست وزیر و هیئت وزیران 16  / 3 / 1368 .


شخصیتی عظیم با جامع صفات


شخصیت عظیم رهبر کبیر و امام عزیز ما، حقاً و انصافاً پس از پیامبران خدا و اولیای معصومین
(عَلَیهِِمُ السَّلامُ)، با هیچ شخصیت دیگری قابل مقایسه نبود. او ودیعه ی خدا در دست ما، حجت خدا بر ما، و نشانه ی عظمت الهی بود. وقتی انسان او را می دید، عظمت بزرگان دین را باور می کرد. ما نمی توانیم عظمت پیامبر(صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلهِ وَسَلَّمَ) ، امیرالمؤمنین (عَلَیهِِ السَّلامُ) ، سیّدالشّهداء (عَلَیهِِ السَّلامُ) ، امام صادق (عَلَیهِِ السَّلامُ) و بقیه ی اولیا را حتّی درست تصور کنیم؛ ذهن ما کوچکتر از آن است که بتواند عظمت شخصیت آن بزرگمردان را در خود بگنجاند و تصور کند؛ اما وقتی انسان می دید شخصیتی با عظمت امام عزیزمان و با آن همه ابعاد گوناگون: ایمان قوی، عقل کامل، دارای حکمت، هوشمندی، صبر و حلم و متانت، صدق و صفا، زهد و بی اعتنایی به زخارف دنیا، تقوا و ورع و خداترسی و عبودیت مخلصانه برای خدا، دست نیافتنی است، و مشاهده می کرد که همین شخصیت عظیم، چگونه در برابر آن خورشیدهای فروزان آسمان ولایت، اظهار کوچکی و تواضع و خاکساری می کند و خودش را در مقابل آنها ذره یی به حساب می آورد، آن وقت انسان می فهمید که پیامبران و اولیای معصومین  (عَلَیهِِمُ السَّلامُ)  چه قدر بزرگ بودند.

فرازی از بیانات مقام معظم رهبری  حضرت آیت الله امام خامنه ای در مراسم بیعت گروهی از فرماندهان و اعضای سپاه . 17  /  3  / 1368 .

http://farsi.khamenei.ir/FA/Views/imam.jsp



مطلب بعدی : سادات محله (لاهیجان)